Biografie

Nume de rezonanță nelimitată și hohotitoare, Pictorul Pascal, cum semna în paginile revistelor pentru copii sau pe copertele (fie ele și interioare) ale cărților juvenile, rămâne sinonim cu ilustrația interbelică, cu viața și vivacitatea vizuală a Universului copiilor, unde a publicat câteva decenii, iar în aceeași sincronă importanță îl regăsim, ca personaj experimentat, și-n prima echipă de realizatori de film de animație, însuși Gopo declarându-l ca mentor, omul de la care învățat să deseneze și să gândească compozițional. Absolvent al Belle-Artelor bucureștene, ca elev al rigurosului academist G. D. Mirea, nu și-a croit drum prin lumea pânzelor și penelurilor solemne, ci a explorat expansiv latura rizibilului uman, înzestrând-o fluorescent de la ironie la umor, prezentând o primă expoziție explozivă,  vernisată în iarna anului 1926, ce-i contura personalitatea de abil caricaturist și dinamic creator de euforii grafice. Din 1926 devine principalul ilustrator al Universului copiilor, cel mai prolific și longeviv copertist, cel mai îndemânatic bijutier de benzi desenate, inclusiv ca scriitor, incluzându-și și cei trei copiii, Tudorică, Sanda și Andrei, în poveștile sale zburdalnice, iar când nu era un factotum al revistei, îl seconda pe Moș Nae (N. Batzaria), ilustrându-i volumele sau scenariile de benzi desenate. După 1948 a lucrat în cadrul Studioului de filme „București”, secția animație, realizând mai multe filme, ca regizor, scenarist sau desenator.

Filme de animație

  • Albina și porumbelul – desenator (r. Ion Popescu-Gopo, 1951)
  • Rățoiul neascultător – pictor (r. Ion Popescu-Gopo, 1951)
  • Doi iepurași – desenator (r. Ion Popescu, Gopo, 1952)
  • Fluierașul fermecat – co-regizor și desenator (Constantin Popescu, 1954)
  • Ariciul răutăcios – pictor (r. Ion Popescu-Gopo, 1955)
  • Peștișorul cel isteț – pictor (r. Ion Popescu-Gopo, 1955)
  • Tortul de ciocolată – scenariul și regia (1955)
  • Aventură la muzeu – scenariul și regia (1956)
  • Hoțul pedepsit – scenariul și regia (1958)